2020. október 15., csütörtök

Megy a gőzös

 Kisfiam 3.szülinapjára mindenképpen gőzös vonatos tortát kért magának. 😁

A kitétel a gőzös volt....sokat keresgéltem ismét, de aztán mentem inkább a saját fejem után... 😆

Először elterveztem a méreteket. Most nem módosítok...mert ahhoz az arányokat is nézni kellene. De ehhez viszonyítva már lehet tervezni akár más méretben is (kisebbet/nagyobbat).


A hengeres részt 18 cm hosszúra terveztem,8cm átmérőjűre.

Pár 100 ft-ból lehet venni nagyobb pogácsa szaggatót, vagy kör alakú kiszúrót. Én kb 8 cm-est kerestem. Ezzel kiszúrunk kis kör alakú piskótadarabokat...és a krémmel összeragasztjuk. Ez így elég ingatag lesz. Ezért betekerjük valamibe , pl frissentartó fóliába...és kicsit betesszük a mélyhűtőbe,hogy megtartsa a kívánt formát

Így néz ki akkor,mikor már bekentem a ganache krémmel. A lényeg,hogy erre a formára törekedjünk.





A közvetlenül emögött elhelyezkedő mozdonyvezetős fülkét 10-11 cm hosszúra terveztem. 
A szélessége kb 12 cm volt.

A tescoban van (remélem még mindig...) jó áron kocka alakú sütőforma. Olyan 20-22 cmes lehet....abból kellene 2 adaggal sütni. Ez 2 x 6tojásos piskóta ebből:

http://kiskukta.blogspot.com/2010/11/tortalap.html?m=1

Szép magas lett.
Ebből kivágunk egy 10×12-es alaprajzú szeletet, és egy 12x18 cm -est.
Na most remélem nem leszek bonyolult.
A fülke ugye magasabb. Valószínűleg elég lesz az alap tortamagasság ,amit sütöttünk. Nem kell még hozzá tenni. Hisz a krém is megemeli. 
A másik az a 12x18-as téglalap, ez olyan 6 cm magas legyen csak. Hiszen az alacsonyabb,és úgyis megy még ebbe is krém. (Ez lesz a henger alatt 😁🤣)

A fülkét is felszeleteljük,megkenjük a krémmel, elé tesszük közvetlenül a 12x18 cm-es piskótalapunkat (ami mondjuk 2 lap és 3 cm magas, így 1 réteg krém ide is mehet).
Ennek a tetejéből, éppen középen kicsi mélyedést vágunk ki azzal a szaggatóval, amivel a hengerünk készült. Itt hosszában végigtoljuk. Elég éles ahhoz, hogy szépen kivágja.
Ebbe a mélyedésbe megy majd a henger.



Az alsó részeket beburkolom. Ha semmiképp nem akar valaki ganache krémet, lehet vajkrém is. A legegyszerűbb a sima vajkrém...vaj+porcukor...1:1 arányban, amennyi vaj ,annyi porcukor. Mi ezt nem szeretjük annyira. Szoktam használni fehércsokis vajkrémet is, illetve svájci vajkrémet ...ezek ízre már sokkal jobbak.
Ganache-hoz az étcsoki a Lidlben van olcsón. 73 vagy 75%-os étcsoki, ott veszek habtejszínt is 30%-os zsírtartalmút. Az arány étcsoki eseteében 4(3,5):1 azaz 400 gramm csoki 1 dl habtejszín ( A habtejszínt csípősre felmelegítjük, forrni ne forrjon fel, aztán beletördeljük a csokit, kevergetjük,míg el nem olvad benne. Aztán szépen a tortára kenegetjük. Lapos végű kés is jó ahhoz, hogy szépen elsimítgassuk rajta a krémet, hogy ne legyen göröngyös, szép egyenletes legyen.

A hengert ugye külön készítettem el. Én így láttam könnyebbnek ...és utána behelyeztem a helyére. Szerencsére pont jó lett. Nem lógott ki...és nem is lett rövidebb,mint a mélyedés, amibe tettem.
Itt jó,ha 1 éjszakát tud pihenni a hűtőben. Masszív lesz reggelre. Könnyebben tesszük rá a fondant masszánkat.

Vettem 1kg piros és 1 kg feketét. Kevesebb is elég lett volna...de így érte meg jobban😆.

A masszát jól át kell gyúrni,mielőtt burkolunk vele. Hogy ne ragadjon étkezési keményítőt szórjuk alá. Vékonyra nyújtjuk akár sima sodrófával, és szépen lefedjük a tortánkat. 


Ami szerintem sokat dob rajta , az a lámpa. Ezt simán torta világítás címszóval találjuk meg, pár száz forintos tétel csupán. Több színben is elérhető volt, mikor én kerestem, vettem is rögtön párat! 😂😂


Ami még látványos szerintem, ám könnyedén kivitelezhető, az a "füst".

Ami így készült: sima pattogatott kukoricát készítünk, (egy kicsit többet, mint ami kell, mert megeszik a segédek! :D ) ezzel párhuzamosan pillecukrot egy kis vajon megolvasztunk, ezzel ragasztjuk majd össze. (mennyiségek itt nincsenek, mert minden attól függ mennyi füstöt akarunk ...ránézésre legyen elég hozzá a ragasztóanyag )

Fogtam egy vastagabb cukorvirág drótot, L alakban meghajtottam,  és  a hosszabbik részére elkezdtem rápakolni a pattogatott kukoricákat, amiket előtte belemártottam a pillecukorba. Mindezt egy sütőpapíron késztettem el, mert nem akartam, hogy a vonatra potyogjon, illetve kell egy kis idő, míg ez a pillecukros szmötyi megköt!😆 

Miután elég masszív, akkor az L alakom rövidebbik végét, amin nincs füst belebököm a tortámba a kéményen keresztül.
Aztán hogy mit teszünk még rá, annak csak a képzeletünk szabhat határt.

Ha valaki elkészíti, és elküldi nekem, azért roppant hálás lennék! 😀

:)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése