2020. június 25., csütörtök

Bolygók (planet cake, piñata cake, bomb shell cake)


Hosszú-hosszú idő óta nem írtam ide a blogra semmit. Na de most....😊🤗
Ha jól számoltam ez az 57.tortám (igen,megszámoltam🤦‍♀️🙈😱🤣) az 5 év alatt,amióta tortákat gyártok a családnak. 😊 
Nem valami nagy szám...Mentségemre szolgáljon ,hogy közel 2,5 év kiesett. (2 terhesség, és persze amíg nagyon picikék voltak)

A lényeg! A torta!
 Vilmos névnapra készült, apumnak és öcsémnek. 
Apum, öcsém és a csillagászat,mint téma eléggé adja magát. Az első torta,amit apumnak készítettem szintén ebben a témában készült. :) így van lehetőségem az összehasonlításra is.🙈

Valahol instagramon láttam egy ilyesmi tortát,azonnal megtetszett! Aztán rengeteg hasonlót kerestem,néztem a  videókat, kutattam az infókat. 

Na de, egy kis leírás.

Először is a forma.
Próbáltam mindent. Fém, üveg...nem jó!. Nem jött ki a csoki. De amúgy sem tetszett. Nem volt fényes,nem csillogott.

Aztán a bonbon formákra gondoltam. Azok műanyagok, polikarbonát formák. Gondolkoztam,keresgéltem. A megoldás: akril gömb , bármelyik kreatív bolt árul szerintem, 16 cm-es elég sok helyen volt. A 20 cm-est csak egy online fotós boltban találtam...Ha valaki lát máshol is,szóljon nekem❤💕🙏


Csokinak a bevonós fehér csoki vált be! Ennek lesz egy kis fénye, nem lesz annyira matt,mint a sima,igazi fehér csokoládé.

A folyamat a következő.
Egy 16 cm-es gömbhöz nagyjából 500 gramm fehér csokoládé kell.
A vízgőz felett megolvasztott fehér csokiból kiöntöttem egy keveset egy 3 "rekeszes" tálkákba, amiben megszíneztem egy kevés csokit, tetszés szerinti színekkel. Nálam ez úgy nézett ki,hogy az első körben 3 féle kékkel kevertem össze, a második gömbnél pedig a sárga különböző árnyalatait használtam.
A félgömböm belsejébe ecset segítségével mindegyik árnyalatból (amik a kis tálkákban volt elkezdtem felvinni egy kicsit, persze a sima (színezés nélküli) olvasztott bevonót is használtam. Ne maradjon átlátszó felület a gömbön! Végig arra gondoljunk,hogy ez fog látszódni majd kívülről.



Aztán mélyhűtőbe vele,kb 5 perc. A gömb persze nem áll meg a mélyhűtőben. Nekem a fém félgömb (torta)formámhoz volt egy talp is,én arra tettem ezeket. De akinek nincs,az helyezze pl.a pogácsa-, vagy fánkszaggatóra! Az is nagyon jól megtartja.
Ezt már csak utólag fotóztam.

 Mikor kivesszük a hűtőből, akkor öntünk bele egy adag olvasztott csokit,és alaposan körbeöntögetjük,lötyögtetjük😆 a formánkban. A felesleget kiöntjük belőle. Újra mélyhűtő ,kb.10 percre. Addig elkészíthetjük ugyanígy a a másik félgömböt is.
Ha letelt 10 perc,megismételjük a folyamatot, viszünk rá még egy jó vastag réteg csokit.
Ezután kicsit hosszabb időre hagyjuk benn a mélyhűtőben,majd óvatosan kivesszük és kifordítjuk a formából. Elég rideg így fagyottan! Érdemes vigyázni vele,nehogy megrepedjen!
Kicsit izzad is a nagy hőmérséklet különbségtől , én páraelszívó alá tettem,az hamar segített a dolgon.

Tölteni hideg krémmel töltsük,szerintem ez a logikus. Nem akarjuk,hogy megolvadjon a gömbünk. A mousse krémek nagyon jók ehhez!
A piskóta,vagy kekszes réteg a félgömb tetejére megy, de persze a belsejébe is tehetünk. Rakhatunk bele zselés réteget, gyümölcsöket. Nálam 2 féle csokis mousse réteget egy kekszes alap követte.


Én  visszatettem a műanyag formába, és úgy töltöttem. (Egy vékony csík folpackot vágtam, amit keresztben , a félgömbbe fektettem, és még azon kívül egy jó 5 -10 cm hosszan mind a két oldalon kiengedtem a formából,hogy később,ha kell ezzel rá tudjak segíteni a kiemelésre.)
Lehet hogy ez nem volt szükséges...de féltem,hogy baja lesz. 
Ezt is utólag fotóztam csak sajnos, de fehér papír törlővel, hogy látszódjon is, amiről írok!! 😀

Díszítjük a félgömbünk tetejét,ahogyan csak szeretnénk. 
Én ibolyákat és gombákat tettem bele meglepetésnek. 😆🥀🍄


Előmelegítjük a sütőt benne egy tepsivel,azon 1 db sütőpapír,semmi más.
Ha már forró,akkor kivesszük ,és azt a félgömbünket,amit a tetejére szánunk pusztán 1 pillanatra ráhelyezzük. Amint olvadni kezd a csoki, azonnal le is emeljük, és rögtön megy rá a betöltött félgömbünkre.

Én gyűrűs bolygót álmodtam meg a fiúknak. A gyűrűt szilikon formában készítettem. Van kifejezetten erre  a célra alkalmas forma. Nos nekem olyanom nem volt. Fotózom,hogy melyik forma hátoldalával dolgoztam! :

De létezik ilyen kerek betét készítő forma, szilikonból. Elég hasznos lehet sok más tortánál,mousse-nál. Én is be akarok ruházni egyre,de most B tervet kellett találnom. 😊

Majd ezt a rengeteg munkát egy kalapács kíséretében átadjuk az ünnepeltnek!😆🙈🤦‍♀️











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése