2018. március 21., szerda

Sivatagi , katonai bakancs torta

Nagyon kevés ilyen témájú tortát találtam a neten...de mindenképp meg akartam csinálni, régi álmom volt.

Amennyit csak lehetett, kutakodtam, minden képet letöltöttem (ezt mindenkinek ajánlom, így áll össze a legjobban az, hogy mit szeretnénk).
Aztán egyszerűen csak rákerestem egy 40-es lábméretre, ha jól emlékszem 40-es volt...
A google azonnal kihozta a képet a talpról . Már meg is volt a minta. Körberajzoltam egy zsírpapírra, és ez lett a sablonom, ami alapján körbe tudtam vágni a piskótát.

Lesütöttem egy 25x25 cm-es négyzetes formájú piskótát. Ebből kijött a szára is a bakancsnak, nem kellett a sok sütögetéssel bajlódnom.


A szín kikeverése sem volt egyszerű, használtam barnát, testszínűt, őszi levél színt, sárgát...és ez lett!




A torta megkapta a ganache burkolást, sajnos burkolás nélküli, pucér fotóm nincs..., de a forma itt is látszik talán.
Amikor megszilárdul a ganache, kicsit még lehet alakítani itt-ott a formán! 


A fondant borítás 3 részletben történt. Először az orra része(ilyen u alakban...vagy nem is tudom, hogy mondjam..egy kicsit hátramegy a szár felé, a  majdani nyelv résznél pedig ívesen vágjuk, kihagyva az emelkedő részeket),  majd  a hátsó +oldalsó rész., végül a bakancs "nyelve" (cipőfűző alatti rész).





Aztán szép lassan jöhettek az apróbb elemek, csatok, pántok...
A talp redőit kicsit sötétebb fondant-ból csináltam, előre meg is vagdostam olyanra, amilyenre szerettem volna.












A cipőfűzőt sikerült két részből összetenni, de csak azért, mert elnéztem..., kevés volt az a hossz,amit elsőre hittem. De ha jó minőségű a fondant, akkor nem fog elszakadni . Ennek én nagyon örültem . Annyira jó volt, hogy még azt is engedte, hogy megkössem, még egy kisebb repedés sem mutatkozott. ( Funcake fondant volt)
A kis pántok, amiken átkötjük a fűzőnket tulajdonképpen vékony téglalapok, amik egyik részét rögzítjük, mellette/alatta elvittem a cipőfűzőt, majd ráhajtottam a téglalapom másik végét, és egy kis vékony eszközzel (akár fogpiszkával) teljesen a fűző alá helyeztem, mintha azon át fűztem volna be.

Próbáltam legalább kész állapotában többet fotózni, ha már menet közben nem nagyon ment sajnos... Amit nagyon bánok, de nekem még mindig nehezen megy ez a kettő együtt. !😂😁😁😁😁😃















A fémes színt a csatokon , szegecseken egy bronzos árnyalatú selyemporral értem el, amit feloldva, ecsettel kentem a fondantra.
















2 megjegyzés: