2015. május 10., vasárnap

Hamburger készítése házilag (zsömle és húspogácsa recept)

Bizony, ez most nem sütemény, nem desszert. De annyira ízlett a családnak, hogy nem volt szívem, nem megosztani Veletek.


Gondoltunk egy nagyot pénteken! :-D
Elhatároztuk, hogy vasárnap hamburger lesz az ebéd, a desszert pedig sajttorta.
Tudom-tudom.... a hamburger nem egy hagyományos vasárnapi ebéd! :-)
De nagyon finom volt. :-) Talán ez a legfontosabb kritérium egy ebéddel szemben. :-D

A zsömle receptje:
Szintén Farkas Vilmos honlapján található receptből indultam ki. :)
http://farkasvilmos.blogspot.hu/search/label/hamburger%20zs%C3%B6mle

Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy rendesen megsültek-e, tűpróbával ellenőrizzük. Nekem 20 perc kellett ...

Azt hozzáteszem, hogy az én sütőm és tepsim kicsit kicsinek bizonyult ehhez a 10 db-os mennyiséghez! Egybenőttek a bucik! :D ... Lassan kinövöm a konyhám, no meg a berendezéseket is. :-D
Igazából nem volt gond, csak legközelebb ügyesebben helyezgetem őket. :-)



A húspogácsa:

Ehhez az adaghoz majdnem 70 dkg darált sertéslapockát vettem.
Előző este a darált húshoz adtam a sót, borsot, (ízlés szerinti mennyiségben) valamint egy evőkanál mustárt.
A sütés napján az alábbiakat adtam még hozzá:
2 tojást
egy közepes fej vöröshagymát (felkockáztam, megdinszteltem),
1 nagyobb gerezd fokhagyma (fokhagymanyomóval roncsolva, vagy reszelve)

A darált húsból kis gombócokat formáztam, majd a sütőpapírral bélelt tepsibe raktam, kicsit kilapítottam őket. :-)

200 fokon sütöttem. Én szeretem, ha jól átsül, ezért addig sütöttem, míg egy kis színt kapott.



Jó étvágyat Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése