2015. május 15., péntek

ISLER :-)

Az egyik kedvenc édességem: az ISLER :-)

Már nagyon régóta meg akartam próbálkozni a dologgal: magamnak megsütni az egyik kedvenc desszertemet! :-D
A receptet úgy kaptam, és a következőket tartalmazza:
 :)

45 dkg liszt
15 dkg dió (a diót sodrófával törtem össze)
30 dkg vaj
15 dkg porcukor (nyírfacukorból)
1 csipet fahéj
1 egész tojás



A hozzávalókat alaposan összegyúrom, majd a tésztát egy órára a hűtőbe teszem.
A sütőt előmelegítem (180 fokon, alsó-felső sütés).

A hűtőből kivéve a tésztát kb 3-4 mm vastagságúra nyújtom, és kör alakú szaggatóval kiszaggatom. (Nekem kb. 8,5 cm átmérőjű szaggatóm volt.)
Páros számban szaggassuk a köröket! :-)

Majd sütőben kb 13-15 perc alatt készre sütjük.

Végül ha kihűlt, összepárosítjuk őket: az egyik korong tetejét megkenjük lekvárral (én a sárgabaracklekvárra szavazok:D ) majd ráhelyezzük a másik korongot.

Egy éjszakára érdemes hűtőbe tenni a "csupasz" islereket, hogy kicsit megpuhuljon a tészta a lekvártól.
Másnap 2 tábla étcsokoládét 2-3 evőkanál olajjal, gőz felett megolvasztunk, ezzel vonjuk be az islereket.

Az én öcsém ezt nem bírta kivárni, neki 3 darabot azonnal el kellett készítenem:
 :-)




És íme, 1 éjszaka gondtalan pihenés után az islerjeim :





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése