2015. május 2., szombat

Lázas készülődés egy nappal Anyák napja előtt

Úgy döntöttem, hogy idén anyum baglyos tortát kap Anyák napjára! :)
Szereti is a baglyokat, ráadásul most nagyon felkapott ez a téma.

A torta (anyum kérésére) trüffeltorta lesz.

A mai napon a tortát készítem el és a bagoly vázát.
Mind a kettőt holnap burkolom be fondant-nal.

A bagoly készítése képekben:


Én a bagoly vázához pillecukrot kevertem össze vajjal.
Folyamatos kevergetés közben vártam, hogy a pillecukor is felolvadjon, majd hozzáadtam a puffasztott rizst. Ezt alaposan belekevertem a masszába. (Minden mennyiség attól függ, mekkora a formánk, annyi kötőanyag legyen, ami elegendő a puffasztott rizsünkhöz.)
Ezután az egészet egy zsírpapírral bélelt jénaiba tettem, hagytam kihűlni.
Kézzel megformáztam a bagoly alakját, majd félretettem, hogy visszaszilárduljon a pillecukor.

A kész formát vajjal kell körbekenni, majd a tortához hasonlóan burkoljuk fondant-nal, feldíszítjük, hogy a tortánk éke legyen! :-D

A torta alapja egy 22 cm-es formában készült kakaós piskóta, 6 tojásból.


A trüffelkrémmel töltöttem meg a tortát.








A piskótát 3 lapba vágom, minden lap tetejét (a középső lapnak mind a két oldalát) meglocsolom rumaromás (vagy rumos) sziruppal, majd rákenem a krémet.

Ha nem tervezzük fondant-nal beburkolni, akkor a torta külsejét is körbekenhetjük a krémmel.
Mivel én beburkolom, ezért a külsejét vajkrémmel kenem majd körbe.
A tejtermék oldaná a fondant-ban levő cukrot.

Íme a vajkrémmel ellátott bagoly :D és a torta :D




Folytatás holnap... :-)

(Az ötletet nassolda blogja adta
http://nassolda.receptneked.hu/2014/02/24/baglyos-torta/ )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése