2018. február 11., vasárnap

Betonhatású torta (Concrete cake)

Szüleimnek volt házassági évfordulójuk, arra kellett most kigondolni egy tortát...
Semmiképpen sem akartam valami sablonosat.

Viszont több új dolgot is láttam, amit ki akartam próbálni.
Ilyen volt a betonhatású torta (concrete cake), a csokoládé hullám (chocolate sail) és a kristályok a tortán (geode cake).

Ha már ennyi mindent kipróbálok,gondoltam  a forma se legyen "snassz".
Ezért jött az ötlet, hogy hatszögletű alappal dolgozzak. Bár sajnos ilyen tortaformám nincs.

Így aztán azt a megoldást választottam, hogy szerkesztek kör alapú tortatartó kartonból hatszöget, és az lesz a sablonom, ami mentén körbevágom majd a piskótám .

A kör alapú tortatartó kartonnak eleve adott az átmérője, hiszen úgy vásároljuk. Meghúzunk két átmérőt, ahol metszik egymást, az lesz a kiindulópont. Onnantól kezdve már csak egy körzőre van szükségünk. Amivel a meghúzott átmérő mindkét oldalára (a kiindulópontból) szerkesztünk egy 30 fokos szöget. Hiszen egy egyenlő oldalú háromszögre van szükségünk, aminek minden szöge 60 fokos. Ha ezzel elkészültünk, akkor a kör kerületét metsző két pont megadja nekünk a hatszögünk 1 oldalának a hosszát.Körzővel ezt az oldal hosszúságot mèg 5x kimérjük a kör kerületére. (Nem tudom érthető volt-e :-) ) Biztosan sok videó is van fenn erről. Akár youtube-on.

Ez lesz a sablonunk, amivel kivágjuk a piskótából a formát. Persze lehet kapni eleve hatszögletű tortaformát is, illetve biztos kapható ilyen sablon is.Nekem sajnos egyik sem volt, így ez volt a megoldás a helyzetre.

A tetején a csokipalást (vagy minek nevezzem) fehér csokoládé, amit megolvasztunk és olyan formára csorgatjuk, amilyen formát aztán látni szeretnénk. Én sütőfóliát tettem alá, hogy könnyen le tudjam szedni. Aztán hűtőbe vele, majd szobahőmérsékleten hagytam "megszáradni".

Több formával is próbálkoztam, mert semmit sem veszítünk vele. Ha nem tetszik, akkor újra megolvasztjuk, és ismét próbálkozhatunk.

Ha ezzel megvagyunk, akkor festhetjük is. Én most arany spray-t vettem , azt próbáltam ki. :-)
Sajnos nem volt túl erős a színe, így a végén még kicsit korrigáltam arany selyemfestékkel.







Most jöjjön a torta.

2 db 25x25 cm-es formát sütöttem meg. Azt akartam, hogy magas legyen.
Ebbe a formába én 6 tojásos olajos piskótát szoktam sütni.
Itt a recept:
http://kiskukta.blogspot.hu/2010/11/tortalap.html

Csokis krém volt belül:
1,5 dl habtejszín 25 dkg cukorral, vaníliás cukorral felforralok. Beleöntök 125 gramm (egy csomag) holland kakaóport, majd miután elkevertem, hozzáadok darabokban 40 dkg jó minőségű vajat.

Kihűtöm, majd ha "megdermedt", utána átkeverem kicsit közepes fokozaton a habverővel.

A képek pedig:



Aztán következett a burkolás. Svájci vajkrémmel, a www.tortaiskola.hu-n több recept is van, könnyű, gyors, és nagyon jó erre a célra.

Szürke ételfestéket és feketét használtam a színezéshez, és a beton hatás eléréséhez.




Aztán már ment is a tortára.
Itt is nagy szolgálatot tett a kivágott hatszög sablonunk! :-)



Aztán gondoltuk megrongáljuk! 😁😀

Nem lett túl jó a videó, ezt még gyakorolni kell! 😊😀😁




Aztán ezt a lyukat is bekentük svájci vajkrémmel, és egy bárkellékeket árusító webes oldalról rendelt kandiscukrokkal próbáltuk elérni a kristályos hatást.

Sajna csak ezt a 2 színt vettem, nem is nagyon találtam átmeneteket, így aztán magát a vajkrémet színeztem belül sötétebbre, kifele haladva pedig egyre világosabbra.



ÉS ENNYI!!!! 😂😁😀

Tetejére helyezzük a csokis palástunkat, és készen is vagyunk!

Nekem ez is nagyon tetszett. Most nem volt burkolás, nem volt fondant...se figurák...Új volt minden, és mindent imádtam.







4 megjegyzés: