2015. április 13., hétfő

Képviselőfánk


Hozzávalók:

TÉSZTA
2 dl víz
200 gramm liszt
200 gramm vaj
1 kk só
1 ek cukor
kb. 4 tojás (tojás nagyságától függ)

KRÉM:
2 csomag vanília puding
1 ek keményítő
pár csepp vanília aroma
180 gramm cukor
4 tojás
6 dl tej

TEJSZÍNHAB:
2,5 dl habtejszín (min. 30%-os)
habfixáló
1 csomag vaníliás cukor




A tészta készítéséhez találtam egy nagyon jó videós segítséget:
https://www.youtube.com/watch?v=Rb6KAWWZZds
A vizet, vajat, sót és a cukrot egy lábosban felforralom, majd hozzáadom az összes lisztet. Fakanállal folyamatosan kevergetem. Nagyon sűrű, rántásra emlékeztető állaga lesz.
A tésztát  kb. 5 perc után leveszem a tűzről, egy tálba öntöm, kicsit várok, amíg kihűl.
A tojásokat felverem, majd szép lassan (részletekben) a tésztához adom. Közben kézi habverővel kevergetem. Nálam ehhez a mennyiséghez szinte mindig elég 4 tojás, hogy a megfelelő állagot érje el a tésztám. Nokedlihoz hasonló tésztát kell kapnunk, ami megtartja az állagát, de nem túl száraz, de nem is túl folyós.
Ezt követően habzsákba töltöm, kis tornyocskákat nyomok egy sütőpapírral bélelt tepsibe.
Előmelegített 180 fokos sütőbe helyezem, amiben addig sütöm, míg kívülről meg nem sül, a külseje megkeménykedik (kicsit megbarnul).
Ez attól is függ, mekkora fánkokat készítettünk.
Majd 160 fokon sütöm tovább, amíg szép aranybarna lesz, az alja "kopogós", elengedi a sütőpapírt, ha megmozgatom. Nekem mindig elég nagyok a fánkocskáim, így ez a sütési fázis is legalább 30-40 percig szokott tartani. :-)

A krémhez nekem teljesen más recept vált be, mint a videóban elmondott.
A receptet úgy kaptam, de nagyon jó.
A krémhez a pudingport, keményítőt, 90 gramm cukrot a 4 tojás sárgájával, kb. 1-2 dl tejjel és a vanília aromával elkeverem. A maradék tejet felforralom, majd hozzáöntöm a pudingos masszát. Kis lángon folyamatosan kevergetem, míg sűrű krém lesz belőle.
Ezt követően 2 tojásfehérjét a maradék cukorral kemény habbá verem. Méghozzá úgy, hogy a cukrot előre beleteszem a fehérjébe. Így kicsit nehezebb felverni, de szebb, jobb állagú habot kapok.
Mikor olyan lesz, mint egy tejföl, akkor kész.
Végül a pudingos krémet beleforgatom a felvert fehérjébe, óvatosan jól elkeverem benne.

Végül a habtejszínt felverem.
Néhány tipp, ha nehezen megy a kemény hab produkálása. (Nekem párszor meggyűlt vele a bajom.)
Legyen minden hideg!! Még a tál és habverő is. 
A legjobb, ha fém tálban tudod felverni.
Szép lassan kezdjük el verni, ne siettessük. Egy csipet sót még a legelején, akár a habverés elkezdése előtt is adhatunk hozzá.
Ha már egy kis ideje verem, és már nem teljesen folyós, akkor szoktam hozzáadni a habfixálót és 1 csomag vaníliás cukrot.

A képen látható formában tálalom.
Nálunk nagy sikere van! :-)
Én nagyon féltem tőle, rengeteg helyen utánaolvastam, sok tanácsot megfogadtam.
Remélem Nektek is ízleni fog! :-D

Édes napot! :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése