2015. április 16., csütörtök

Puncstorta

Nagyon sok puncstorta recept kering a világhálón...de őszintén szólva egy sem olyan, mint amilyet a kedvenc cukrászdámban kapok.
Valahogy mindig csodálattal tekintettem a puncstortára, el nem tudtam képzelni mitől ilyen finom.
Aztán meglepett az egyszerűsége, mikor idén húsvétkor megcsináltam életem első puncstortáját.

Öcsém születésnapjára mindenképpen puncstortát kért, én pedig nem ellenkeztem. :-D
Így már másodjára is elkészíthettem.
Próbáltam sokat fotózni. :-)

Két darab 6 tojásos piskótát sütöttem. A szebbiket használom tortaalapnak.
A kevésbé jól sikerültet miszlikbe aprítottam, ez lesz a töltelék.


A már említett cukrászdában a töltelék szinte teljesen egynemű, itt-ott egy nagyobb piskóta darabkával. Ezért minél apróbb darabokra szedem a piskótámat. (Egy keveset pedig félre teszek. Később kiderül, hogy miért.)

A szirupot felteszem főni. (Víz-cukor egyenlő arányban (nálam 400 ml-400 gramm), amit aztán addig forralok, mígnem "kiállja a szálpróbát".)


Ezután leveszem a tűzről, hozzáadom a rumot, teszek hozzá egy kevés rumaromát is.
Majd jöhet a piros ételfesték.


Megvárom, míg kicsit kihűl, és meglocsolom vele a piskóta darabkáimat.
Adok a sziruppal meglocsolt piskótához még 3-4 evőkanál sárgabaracklekvárt, amit alaposan elkeverek a masszában.
A tortának félretett piskótámat két részre vágom, mindegyiknek megkenem az egyik felét felforralt baracklekvárral.

Előveszem a tortaformát, belehelyezem az egyik szelet piskótámat, a lekváros részével felfelé.
A rumos, lekváros masszát ráhelyezem a piskótalapra, méghozzá oly módon, hogy néha a félretett "száraz" piskótáinkból is dobunk a massza közé egy-egy darabot.


Végül ráhelyezzük a másik tortaszeletünket, a lekváros részével lefelé.
Eltesszük a hűtőbe, hogy kicsit összeálljanak az ízek és a forma. Akár egy kis súlyt is helyezhetünk a tetejére.
Én egy délutánra benn is hagyom a hűtőben, este veszem újra elő, akkor körbekenem vajkrémmel.
Ezzel készül fel a holnapi díszítésre.

Remélem ízleni fog mindenkinek! :-D


Szép napot! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése