2015. április 13., hétfő

Ötletmorzsák fondant bevonatú torta készítéséhez

Nem akarok túlzásba esni, hiszen én magam sem vagyok valami gyakorlott ezen a téren.
Eddig 2 tortát készítettem fondant bevonattal, mind a kettőről tettem fel képeket a blogra.

Napokig gyűjtögettem az információkat az internetről, hogy ki/mit tart jó technikának.
Mi az, amit semmiképpen ne tegyek, mire figyeljek nagyon...stb. :)
Nekem nagy segítségemre a következő oldalak voltak:Tortaiskolashop.glazur

Íme a kis gyűjteményem, remélem Nektek is segít majd.


 1. Tárolás: 5-25 fok közötti hőmérsékleten tároljuk.

 2. Nem bírja a túl nagy hőmérséklet-különbséget és a párát sem. (A kis kényes :-) )
3. Keményítőt a fondant-nak! Sok helyen olvastam, hogy nyújtáskor/formázáskor keményítőt és porcukrot vegyesen használjunk, volt aki csak a porcukorra esküdött. Én végül csak kukoricakeményítőt használtam, és bevált! :-)

4. Vajkrémet a fondant alá! Méghozzá szép sima felületet kell képeznünk a torta köré, minden kis hiba meglátszik majd a torta felületén. Ezért már itt törekedni kell a legszebb felületre.
A vajkrémmel körbekent tortát, legalább egy pár órára hűtőbe kell tenni, hogy ne legyen túl puha, mert azon elcsúszhat a fondant.
Mivel a tejtermék oldja a cukrot, így a fondant nagyon hamar elkezdene vizesedni, ha valami tejszínes krémmel kennénk körbe a vajkrém helyett.

5. Vigyázzunk, hogy a torta szélén ne legyen túl éles a töréspont, mert ott a fondant megrepedhet.

6. Gyúrjuk simára az anyagot, mielőtt dolgozni kezdenénk vele.

7. SIMA, KEMÉNY felületen nyújtsuk! Ideális hőmérséklet legyen ott, ahol éppen dolgozunk vele! (Ne legyen túl meleg a kezünk se!) Én minden ablakot kitártam, ami így tavasszal még jó volt. Télen is megoldható a hűvös. Mi lesz velem nyáron....azt még nem tudom. De mindenképpen kerülendő, hogy megizzadjon a fondant. (Ha a kezünk melegedne fel túlzottan, tegyük kicsit hideg csapvíz alá, majd alaposan szárítsuk meg, csak ezután folytassuk a formázást!)
8. Mindig belülről kifelé nyújtsuk egyenletes erővel. Az elérni kívánt vastagság kétszeresénél érdemes megfordítani, és úgy nyújtani tovább. (Az asztallal/ nyújtófelülettel érintkező része szebb, simább.)

9. Ne nyújtsuk túl vékonyra, de ne is hagyjuk túl vastagon. Mindegyiknek megvan a maga átka. A túl vékonnyal nem könnyű dolgozni, könnyen szakad, könnyebben fodrozódik a torta alján. A túl vastag pedig nem szép látvány.

10. Kézzel helyezzük a tortára. Sokan azt írták, hogy a sodrófára feltekert fondant egyszerűbben kezelhető... de azt is olvastam, hogy úgy könnyen megnyomódhat, a felsodrásnál keletkezhetnek kisebb hibák a felületén. Ez persze a kézi megoldásnál is benne van a pakliban, de sok cukrász ezt ajánlotta, én megfogadtam. Tényleg könnyen megoldható kézzel is, így azt is látod, hogy hol a közepe a kinyújtott fondant-nak.

11. Mielőtt ráteszem méregetek! Azt semmiképpen nem akarom, hogy kisebb legyen a  fondant, mint amekkora a befedni kívánt felület. Inkább legyen sokkal nagyobb, hiszen a levágott részeket úgyis újra tudjuk majd hasznosítani. Viszont ha kicsi lesz, és foltozgatni kell, az elveheti az ember kedvét. Az enyémet biztosan.

12. Ha ráhelyeztük a tortára az anyagot utána gyorsan és nyugodtan dolgozzunk! A torta közepétől kifele haladva körkörös mozdulattal rásimítjuk a fondant-unkat.

13. Előfordulhat , hogy kis levegőbuborékok keletkeznek. Ezeket egy kis tűvel kiengedhetjük, a kis lyukat pedig könnyen eldolgozhatjuk, észre sem lehet majd venni.

14. Alkohollal ragasztani! :-) Nekem működött. Igaz, vannak ételragasztók is, de úgy gondoltam, hogy ha ez működik, akkor inkább ez. És működött. Egy kis alkoholt (én almapálinkát) egy kis vízzel elkevertem. Majd fülpiszkálót mártogattam bele, és a ragasztandó felületet vékonyan bekentem vele. Az alkohol elillant, amit akartam, odaragadt! :-)


Tortára fel! :-D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése